dressyrlektion 12/3

Ja, vad ska man säga? Curre var rejält på tårna idag! Herregud så pigg och stissig han va. Lite typiskt att han skulle vara det just idad när Evelyn kom...  Vi jobbade mycket på volten, mycket minska små volter och halvhalter så det hände saker hela tiden.

Evelyn hjälpte mig en hel del med att berätta hur jag skulle göra i lägena när han blir som värst så på ett sätt var det ju att bra att denna sidan av honom så jag får hjälp med den också. Dom få stunderna som han slappnade av på så kändes det bra men för det mesta så var det huvudet upp och höga steg. Det blev dock mycket bättre mot slutet när jag fick mer ordning på min sits, då slappnade även Curre av. Trots att Curre va lite crazy så gav denna lektionen en hel del.
Började snöa idag med så mamma som va med som fotograf tog inga bilder.
spänd Currysås på ett annat pass. 
Till Startsidan