Digression 25/9

Kan säga en sak iaf, när jagj skriver detta så har jag en himla träningsvärk i min mage! Anna hade nämligen varit på en kurs om sitsen och exprimenterade med våran grupp. Jag hade då Digression. Det var mycket att teste lite olika inverkningar, flexa med bäckenet, hur det känns och ser ut bland annat. Vi tänkte inte något på hästarna utan inriktsde oss endast på oss.

Digression är inte så jätte stor. Han är egentligen för liten för mig. Vet inte riktigt hur jag ska kunna förklara på ett bra sätt, men jag är inte för stor på honom men han är förliten för mig, för att jag ska kunna utnå det jag vill. Eller han har ganska liten bål och jag har vääldigt långa ben, (som dock har sina fördelar ibland...).

När jag då vill lägga om vaden så finns det ingenting att lägga om emot, och då blir det lätt att skänklarna flaxar. Anna nämnde också att det beror ju på sadeln och hästen. Om jag tex hade ridit Vermir så kanske jag had efått en helt annan känsla en vad jag fick på Digression, eftersom han är större och bättre höjd för mig.
 

Bild som Blondi tog på mig, här ser ni mina korta ben ;)
Ska även träna upp min bål, alltså mage och rygg då jag är liite för svag för att orka hålla mig kvar i sitsen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Till Startsidan