bråkig Vermir

Hade tittat fel på schemat så det var vanlig dressyr idag. Vi var bara fyra stycken så det var skönt. Vi jobbade mycket på serpentinerna med mycket övergångar, det gick sådär.
Kände av redan i stallet att det inte skulle bli så bra då han var jätte tjurig! Han brukar ju inte vara världens gosigaste men idag var det extra surt från hans sida, han lyckades få in en liten träff med tänderna i mitt huvud, DÅ blev jag arg kan man säga!

I ridningen så var han väldigt tjafsig, han ville inte ta stöd på tygeln och vinglade ganska mycket. Jag fick heller inte in den där goa känslan som jag brukar hitta på honom, jag hade liksom inget flyt genom passet. I mellanåt var han fin men oftast så var det mycket vickande på huvudet, var även nära att få smaka på marken! Jag la på spöt och då flög bakbenen iväg och jag kom på halsen, som tur va har han en väldigt lång hals så lyckades hålla mig kvar. Gjorde samma sak en gång till sen men höll mig kvar.

Nu tar vi nya tag nästa gång!
Jag och DIgression från KM:et, i brist på bilder.
 
Till Startsidan