Grymt dressyrpass!

Idag var det dressyr träning för Evelyn, i ösregn och blåst. Dock måste gud hört mina böner för det var uppehåll när jag red.

Vi fortsatte rida på det som vi gjorde förra gången, mycket med min sits och samt mycket småvolter och framdelsvändningar för att få han så lösgjord som möjligt. Han var mycket mjukare idag än var han var sits och koncentrerade sig på mig idag och inte på allt annat runt om.

Vi låg mest på A (eller C volten, vet inte vilken...) och rullade på i trav där med massor av tempoväxlingar samt la in några 10 meters volter här och där för att få till ställningen och contentratinen på honom.  Vi gick även vidare och så fort han höjde huvudet så skulle jag vara snabb och "låtsas" som om vi skulle in på en 10m volt - för att få igenom honom och det funkade riktigt bra! 

Han blev riktigt fin på slutet, stundtals så låste han sig lite men annars var väldigt mjuk och fölsam och gick i form stundvis med. Evelyn tyckte även jag satt bättre idag, att jag kom ner mer i sadeln och hade mer balans i stugbyglarna. Höll faktiskt med henne där. :)
TO DA BLÖGG AWP.BLOGG.SE
söt pålle innan ridpasset :')
Till Startsidan