Blacky 9/5

I fredags på ordinarielektion fick jag Blacky, glad som sjutton var bara förnamnet! hehe. Jag var förvånad öve rhans insats. Han var verkligen på hugget och vädligt framåt. Han hade en bra framåt bjudning och trampade på. Dock var inte formen så bra, men som lotta sa "hellre att han är såhär". Dock så blev han fin i slutet.

Vi hade lite förberedande flr hoppning och bommar på vändpunkterna i volten, utan på ena sidan då vi skulle lägga en 10 metersvolt. Volten skulle vi ta i galopp och få in så lite galoppsprång som möjligt mellan bommarna. Det var ganska svårt på Blacky eftersom han hela tiden skulle hoppa över dom små bommarna. Har hört av andra att han är väldigt skeptisk i hoppningen men jag blev riktigt sugen på att ha honom nästa gång på hoppningen. Tror det kommer bli ganska tufft om vi ska köra samma sak som i fredags.

Jag är jätte nöjd med Blackys insats och min egen insats faktiskt, minns inte när jag var det senast. Försökte tänka mycket på det som Evelyn sa till mig i torsdags också.
Lite i felsteg men han lyfter iallafall över :)
foto: Linnea Antonsson
Till Startsidan