ponnyn med vilja

Som några av er säkert vet så är Bobby en ponny med mycket egen vilja. Han är en otroligt smart ponny. Han gör allt han kan för att komma undan från arbetet och så fort jag kommer på hans knep till att komma undan så kommer han på ett nytt, med en gång! Det gör att man i flera lägen skulle vilja hoppa av honom och ställa in honom i boxen med en gång och sen gå därifrån. Vilket jag nästan gjort ibland med.
+ på det så tar Bobby alltid till med sina ninjahopp/bockningar och det gör att man kommer redigt med obalans! Han gör ju det för att är glad men jag blir väldigt osäker när han gör det och det är nästar så jag blivit rädd. Jag har aldrig åkt av när han gjort sina hopp och jag har ingenting att vara rädd för egentligen utan det är väl mest tanken på att slå mig som skrämmer mig. 
 

Egentligen blir jag nog mest frustrerad och förbannad, det har jag en väldigt hög förmåga av att bli, särskilt vissa dagar. Idag var en sån dag och jag var skit sur på Bobby för att han var så jobbig. Vad ska man säga, pigg och allmänt 'explosive" så vi gick in i paddocken.

Där höll Karin och Ida lite lektion för mig och vi körde mycket galopparbete och över galoppbomar och även trav över travbommar. Trots mitt humör så gick det faktiskt riktigt bra! Han blev väldigt avslappnad och vi kom överrens om ltie saker, bland annat att jag ska rida lektion för Karin eller Ida någongång ibland för att få kläm på det hela.
trots att han inte alltid är den roligaste att rida så har han faktiskt sina bra stunder och jag älskar han ändå ♥
cred till er som orkade läsa hela.
Till Startsidan