mysig uteritt!

Red en mysig uteritt med Ida och Elvira bort till hålta idag! Hade Allis hoppsadel och den har så korta läder, haha.. Vi red en väg som jag inte hade ridit innan men den var väldigt trelvig. Vi red ner för en backe och sen tog vi en jätte rolig galopp på ängen upp för en backe. Det tyckte Bobby var väldigt roligt så han tog bettet och stack, gjorde några rejäla bocksprång och hoppade omkring lite, haha så söt!

Vi gick sedan till ett ställe där det finns ett litet hinder uppställt som vi hoppade över, jag la mig sist så när jag skulle vända upp så började han galoppera i sedleds för att sedan kasta sig fram och sväva över hindret, fick inte stopp på honom efter utan fick styra in i en stenmur, galenpannan! hoppade sedan en gång och då gick det bättre och då red vi hemmåt.

Bobby visade idag en helt annan sida än den i lördags, han var mycket mer framåt och starkare, vi ska nog prova ett annat bett nästa gången vi rider ut. Han pinnade på redigt i traven och galoppen och höll takten med storhästarna. Lilla sötponnyn.
Här är han, Bob on!
Jag tycker inte jag ser så jätte stor ut på honom, vad tycker ni?
Till Startsidan