långdag!

Idag har jag ju varit med Lisa i stallet. Vi kom dit och tog in hästarna och sedan gjorde vi ordning Solen och Garri och så gick vi ned i stormen till ridhuset.
Garri var riktigt go att sitta på, hade mjukt steg och var mysig. Red lite kringlivägar och volter och lite skänkelvikningar på honom. Han ville gärna springaiväg lite med fick vara med på förhållningat och så ville han gå innanför spåret, men det var bara att vara med med skänkeln.
Travade/töltate även något varv, där ville han gärna springa men det gick faktiskt bra.
s
bild på sofia och garri från hennes facebook.

Sedan tog jag kort medan Lisa busade lite med Spaenir, han har blivit riktigt duktig nu! Provade även lite med och han är så himla rolig att hålla på med, känslig och glad. Dock är det synd att han är så rädd.


För er som inte visste så skötte jag om Spaenir innan Sofia (ägaren) bytte stall. Spaenir har innan varit misshandlad och är jätte rädd för människor. Dock har han blivit mycket bättre nu. Jag har ridit på honom ett fåtal gånger och även där är han jätte känslig.
Solen är Lisas medryttarponny som Lisa rider och Garri är Sofias häst. Sofia har också en unghäst som är under inridning, Ludde, en stor oldenburgare som är väldigt kaxig, haha ;)

nu ska jag bara mysa med glee resten av kvällen, men först ett bad!
GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN HÄR!!
Till Startsidan